Menu
Základní škola Chomutov, Hornická 4387
Základní škola Chomutov, Hornická 4387

Vánoční prázdniny začínají v pátek 23. prosince 2022 a končí v pondělí 2. ledna 2023.

Vyučování začne v úterý 3. ledna 2023.

Výchovný poradce

Výchovný poradce pro I. stupeň ZŠ, speciální pedagog - etoped, ředitel školy

Mgr. Ivana Dudková

E-mail: dudkova@7zscv.cz

Telefon: 474629865, klapka 103

Sídlo: pavilon A, kancelář č. 6 - ředitelna

Kontaktní hodiny: každý pracovní den od 8:00 – 8:45, středa 12:00 – 14:00. Po tel. dohodě – kdykoliv, na základě dohody.

Výchovný poradce pro II. stupeň, zástupkyně ředitele pro II. stupeň ZŠ

Mgr. Lucie Nguyen

E-mail: nguyen@7zscv.cz

Telefon: 474 629 363, klapka 119

Sídlo: pavilon A, kancelář č. 213

Kontaktní hodiny: každý pracovní den od 8:00 – 8:45, pondělí 12:00 - 14:00, středa 12:00 - 13:00. Po tel. dohodě – kdykoliv, na základě dohody.

Výchovný poradce je připraven pomoci jak žákům, tak i jejich zákonným zástupcům.

Ve škole plní především čtyři úlohy:
  1. Řeší problémy týkající se chování žáků, vztahů mezi nimi, vztahů mezi žáky a učiteli, apod.
  2. Pomáhá se začleněním do výuky žákům se speciálně vzdělávacími potřebami.
  3. Je k dispozici žákům, pokud potřebují pomoci s potížemi osobního rázu.
  4. Pomáhá žákům s výběrem budoucího povolání nebo střední školy.

Jsme tu od toho, abychom ti pomohli s problémy, které potkávají žáky v učení, ve škole nebo v životě vůbec. 

Snažíme se o zkvalitnění spolupráce a vzájemné komunikace mezi školou, žákem a zákonným zástupcem.

Výchovný poradce je jedna z možných cest k řešení.

Přijít můžeš s čímkoli:
  • Nejde ti učení a rád/a bys s ním pohnul/a?
  • Máš pocit, že něco zásadně nezvládáš?
  • Snažíš se, ale nejde to?
  • Všichni ti nadávají, že se neumíš chovat, a ty se přece snažíš?
  • Bojíš se školy, spolužáků, rodičů, své budoucnosti?
  • Děje se ti něco zlého?
  • Víš o někom, koho druzí trápí, a sám/sama se bojíš zasáhnout?

Přijít můžeš s jakýmkoliv problémem.

NÁPLŇ PRÁCE VÝCHOVNÉHO PORADCE
  • ve spolupráci s třídními učiteli pečujeme o žáky potencionálně ohrožené školní neúspěšností
  • zajišťujeme péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
  • sledujeme nadané a talentované žáky a navrhujeme další péči o ně
  • vedeme dokumentaci a přehledy o těchto žácích
  • navrhujeme rodičům odborné vyšetření v pedagogicko-psychologické poradně (dále PPP), ve speciálně pedagogických centrech (dále SPC), ve střediscích výchovné péče (dále SVP)
  • podílíme se na tvorbě a kontrole plnění individuálních vzdělávacích plánů
  • zajišťujeme konzultace pro žáky a rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
  • spolupracujeme s  PPP, SPC, SVP, OSPOD, Policií ČR, Městskou policií – Primární prevence, psychology, pediatry i neziskovými organizacemi…
  • spolupracujeme se školním metodikem prevence při sledování a řešení rizikového chování (záškoláctví, násilí a šikana, vandalismus, rasismus, návykové látky...)
  • pomáháme řešit výchovné problémy
  • poskytujeme též poradenské služby žákům – cizincům se zřetelem na jejich speciální, vzdělávací potřeby
  • poskytujeme kariérové poradenství
  • pravidelně se účastníme setkávání výchovných poradců a seminářů k této problematice
OBLASTI ČINNOSTÍ VÝCHOVNÉHO PORADENSTVÍ
I. Úkoly vyplývající z návrhu vyhlášky o systému školského poradenství (dle přílohy č. 3 k vyhlášce č. 72/2005 sb., o poskytování poradenských služeb)
  • Systematické a dlouhodobé sledování a hodnocení žáků (ve škole i v rodině) - učební, výchovný problém, tělesné postižení, talentovanost - pomoc při zařazování do příslušné činnosti (kroužky, spec. školy).
  • Návrhy na řešení problémů - konzultace s třídními učiteli, ředitelem, pedagogickým sborem.
  • Spolupráce - s rodiči (konzultace) - s PPP (návrhy na vyšetření, průběžné kontroly, konzultace s psychology i pedagogy) - s pediatrem (zdrav. problémy ovlivňující školní úspěšnost) s ostatními institucemi (ZUŠ, ÚP – informační poradenské centrum).
  • Vytváření informačních systémů pro učitele, žáky a rodiče - odborná pomoc v otázkách psychického a sociálního vývoje, prevence výchovných a výukových poruch, náprava vad a poruch, informace o studiu a učebních oborech (třídní učitelé, rodiče, žáci, Úřad práce – IPS).
  • Individuální práce s problémovými žáky a jejich rodiči (na základě požadavků třídního učitele).
II. Spolupráce s rodiči
  • doporučení vyšetření na PPP (zdůraznění pomoci žákovi + možnost překonání obtíží při včasné pomoci)
  • práce podle pokynů PPP
  • osvěta (dyslexie, dysgrafie, ...)
  • výběr vhodného povolání
  • vedení rodičů k zodpovědnosti za výchovu dítěte
III. Spolupráce s učiteli
  • seznamování s problémy a jejich řešení – školní zralost, logopedie, vývojové poruchy učení
  • pomoc při vyplňování žádostí o vyšetření v PPP
  • pomoc při sestavování individuálních vzdělávacích programů pro žáky se SVP
  • zařazování do hodin nápravy
  • sledování stupně nápravy
  • konzultace vzdělávacích postupů a metod dle individuálních plánů
  • zhodnocení výsledků výuky dle IVP, aktualizace IVP
  • doplnění metodických materiálů pro vyučující a sledování práce s nimi
  • přechod žáků 5. ročníku na II. stupeň ZŠ (spolupráce s vyučujícími v 5. a 6. ročníku, adaptační kurz)
  • správný výběr směru povolání
IV. Školní docházka
  • prevence záškoláctví
  • řešení záškoláctví ve spolupráci s třídními učiteli a zákonnými zástupci
  • sledování systematické práce třídních učitelů – sledování nepřítomnosti, v případě podezření žádat potvrzení lékaře o nemoci, písemné sdělení rodičům...
V. Spolupráce s pediatrem
  • práce se zdravotně oslabenými žáky
  • žáci školně nezralí
VI. Protidrogová prevence (ve spolupráci s metodikem prevence)
  • sledování delikvence mládeže a její důsledky
  • prevence negativních důsledků používání drog a návykových látek
  • zdůraznění škodlivosti jakýchkoli drog, zdůraznit negativního působení drogy na dětský organismus
  • volný čas
  • správná životospráva, zdravý životní styl
  • biorytmy – rytmus dne – střídání – aktivita – odpočinek – hygiena – učení – spánek – stres
VII. Spolupráce základní škola x mateřská škola, školy ze spádových oblastí 
  • sledování dětí s SVP
  • spolupráce s učiteli, seznámení s výchovnými problémy dětí/žáků
  • společné akce a činnosti
  • návštěva předškoláků ve škole
  • zajištění návaznosti výuky (předcházení stresům při nástupu na úplnou ZŠ)
VIII. Prioritní úkoly
  • vypracování plánů pedagogické podpory 
  • vypracování individuálních vzdělávacích plánů pro žáky se SVP dle diagnostiky a pokynů PPP
  • sledování delikvence mládeže
  • protidrogová prevence
  • informovat o studijních a učebních oborech

Sponzoři a partneři